E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 20. januar 2013

Endring i planene


Eg fekk nåken idèar om ka aent eg kunne gjørr 
med det fargerike teppealternativet eg viste i forrige innlegg.





 Eg ville prøva med litt kvitt innimellom for å dela det opp litt liksom.
Eine måten eg ville prøva var med 3kanter.

Eg bruke denna geniale måten:


 Eg legge ein 4kant oppå og feste den med nåler:


Eg syr rundt alle sidene:


...skjere de te på denna måten:


Stryke de opp og vips:


De kan snus på mange måter og få forskjellige mønster som feks:


...og:


Eg syns det e heilt genialt.


Eg hadde tenkt å ha det feks som detta her:


Så blei det mærr endring i planene...
Nåken som kjenne seg igjen mon tru???

Pute faktisk:
(Ser ikkje vekk fra at det blir teppe også altså...)


 Eg sydde mange sømmer med grønn tråd:


Eg brukte forresten litt av et gammelt dynetrekk i flanell bak.
Blir så mjukt og godt og fin effekt når en syr litt ekstra sømmer.
Dessuten blir puta veldig stødig liksom.


Eg fekk ein idè angående baksida på puta
og sånn blei det:


Dritfine vintage knapper!
Eg like særlig den blanke knappen.
Blei stilig effekt med å sjå den turkise strikken gjennom syns eg.



E deiligt å bli inspirert og kjenna kreativiteten strømma på.
Kan bli litt travel i hodet da, for alt må jo helste prøvast ut med ein gong.
Eg har ein del prosjekter pågående samtidig på ein måte...


11 kommentarer:

Birgitte sa...

Det ble noe helt annet. Puten ble utrolig stilig! Fin kombinasjon med hvite og fargede trekanter :)

Frk.K sa...

Wow, kjempestilig!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Skikkeleg fin pute!

Siri sa...

Her var det opptil flere gode tips! Takk skal du ha:-)

Posttausa sa...

Veldig fin pute:) Så lite som skal til før det vert noko heilt anna! Fin effekt med det kvite og lur måte å gjere det på! Kreativ er du:))

Jøsses... sa...

NYDELIG pute!
Kan godt forstå du blir sliten .. her var mange flotte sømmer og fine skjæringer!!

Lykke til med neste søm!

Fin uke :o)

Trine sa...

Utrolig fint.
Det hvite gjorde den helt perfekt.
Du er så god med lapper.
Håper jeg og kommer igang med lapper etterhvert. Må jo bruke litt av retrostoffet mitt før loppesessongen er igang igjenn.....

Barbros lille atelier sa...

Så utrolig smart! Fint med litt hvitt i mellom:-)
Du er superflink!!

Klem

AvMeg sa...

Puta ble jo kjempeflott - det gjorde seg utrolig godt med de grønne sømmene :)

rockefår sa...

Genialt, du er og blir et lappegeni veit du! Jeg likte veldig godt det glade første teppet ditt, men hvitt passer jo t alt!

På puta synes jeg nesten baksida var mest morsom og fin!

Så kjekt å se at kreativiteten din blomstrer!

Teppet t Trym blir også veldig fint, jeg liker jo alle farger utenom kun beige..... Mon tru om det er fordi "beige" var et uttrykk for en dårlig dag/dårlig form i den unge voksne vennegjengen.....

Klem

Gunnhild sa...

for ei utrolig flott pute!
knallfin!