E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 4. november 2012

Helgebesøk


Eg har vore så heldig og hatt kjempekoselig besøk heile helga.

Hu syns putene mine var så mjuke og gode, så då sydde eg ei te henna i løpet av helga.


Det e jo ikkje typisk farger som eg bruke,
men eg hadde faktisk kjøpt inn disse for å sy teppe te eine søstera mi
og det passte visst midt i blinken for besøket mitt :o)



Eg tenkte eg kunne visa et tips te litt mærr effektiv sying.
Her har eg fysst sydd 2 striper samen og så skjert til 1 tjukkere stripe.
Eg legge de rette mot rette og syr både oppe og nede:


Eg skjere i 3kanter på denna måten:
(Linjalen ska værr opptil sømmen og ikkje heilt opp te kanten)



Så blir det sånn som detta når du stryke de ut 
og du har mange valgmuligheter te kossen du vil setta de samen.



 Ein aen grei måte å sy 3kanter samen på kunne eg også vise tenkte eg.
Du tar 2 store kvadrater og legger med retta mot kvarandre:


...så syr du rundt alle 4 sidene.
Deretter e det bare te å skjera på kryss på denna måten:



...og vips:



 E det forresten interesse for at eg vise tips og fremgangsmåter på denna måten???
Eg sette sånn pris på når andre gjørr det, men kanskje det egentlig e sånt basicgreier som de fleste kan?
 

6 kommentarer:

En rosa fugl sa...

Ja! Det er interesse for at du viser tips og fremgangsmåter! ;) Jeg kan ikke noe om putelaging slik du gjør det og på den måten får i alle fall jeg tips og råd til hvordan man gjør det ;) Det gjelder for øvrig alt du syr. Du er en inspirasjon :)

Klem!

Rita-Rota sa...

Det er så BRA når noen legger ut en tutorial på ting som de lager!

Fortsett med det, Namaste :) Du er til stor inspirasjon!


Klem Rita-Rota

Trine sa...

Kjempesøt pute:)
Veldig inspirerende at du legger ut forskjellige fremgangsmåter.
Fortsett med det!

Randi sa...

Hei! Kjempekjekt at du viser fremgangsmåter!! Det nederste var jo genialt. Jeg har skjært alle deler og så sydd sammen jeg. Så takk for en aha-opplevelse! Hehe!! Skal gjøre det sånn neste gang :) Håper du har fine dager!! KLEM!!

Eple sa...

Fortsett å vise fremgangsmåte!!! Et folkekrav fra meg ;). Jeg har planer om lage ALT du har vist, og trenger komplett beskrivelse i både ord og bilder!!

På forhånd takk!! ;)

Unknown sa...

Jaaaaa;)