E kreativ og elske å værr impulsiv


søndag 18. november 2012

Enkle mønstre med tekstilmaling


Eg har lekt meg mærr med tekstilmaling eg ja :o)


Eg tenkte eg kunne visa kossen eg har gjort det og kor enkelt det e.
Alle kan klare det, og en kan jo bruke vanlig maling på papir osv også.

Eg brukte maleteip te å lage mønter med på denna måten:


 Det e ganske så lurt å la teipen gå utenfor stoffbiten så den holder seg stødig.
Viktig med voksduk eller lignende under!

Så e det bare te å male ivei.
Som dåkke ser så trenge det ikkje å værr nøyaktig, for teipen ska rives vekk ittepå:


Spennande å fjerne teipen og sjå kossen mønsteret blir:


Såpass spennande syns eg det var at eg barra måtte lage flærre:


Eg fekk Trym te å lage ein og:


Ganske så sjarmerande når han ikkje har vore så nøye med å dekke alt med maling syns eg.

Prøvde med farga stoffer og:


Kanskje ikkje så lett å sjå
men de to neste e på et lyslilla stoff:



Ser ikkje vekk fra at eg komme te å lage flærre
men kanskje prøve med svamp for å påføre malingen?

Eg har ein heile haug med prosjekter på gang samtidig nå da
så eg får ikkje mulighet te å kjede meg på ein måte...
Eg barra hoppe fra det eine te det andre itte ka eg har aller mest lyst te.
Det blir ein del kreativt rot av det må veta, men kjekt e det :o)


2 kommentarer:

I en Sving sa...

Så kule mønstre. Skikkelige glade farger også. Knallflott :)

Eple sa...

Veldig bra. Du er så flink til å lage ting, og så mye forskjellig!!

Jeg har fortsatt en lei tendens til å la det meste bli på et teoretisk plan... Masse planer og lite handling. Digger å titte innom deg og krea-festen din :)